maanantai 10. maaliskuuta 2008

Kp 27/24-27

Joka toinen päivä oon ollu ihan varma, että oon raskaana, ja joka toinen päivä, että en. Rintojen kainalonpuoleisia sivuja vähän aristaa, mutta vaikea sanoa, johtuuko rintalihaksien vai itse rintojen kipeytymisestä. Ja tänään maanantaina (taas vaihteeksi) tuntuu mahassa tismalleen siltä, kuin olis kerhot alkamassa.

Yks erikoishomma, jonka huomasin viikonloppuna: En oo lievän laktoosi-intoleranssin takia juonut enää vuosiin maitoa ruokajuomana. Kahviin laitan laktoositonta maitojuomaa, mutta siinä on musta ihan pieni sivumaku (tosin paljon pienempi kuin niissä karseissa vähälaktoosissa, jotka on makeita), joten en oo tykänny juoda sitä paljaaltaan. Noh, lauantai-iltana kiskasin kerralla melkein litran ja sunnuntaina toisen perään! WTF? Onko nyt joku kalsiuminpuute vai mistä tää maitohimo johtuu? Ruokavaliossani ei oo tapahtunut mitään muutoksia viimesten vuosien aikana.

Ja yks toinen juttu: Torstaina kävin astanga-joogassa, jossa en ollu käyny pitkiin aikoihin. Nyt tuntukin yllättävän rankalta. To-iltana ei meinanneet esineet pysyä käsissä ja lisäksi tuli vielä ihan karseita ilmavaivoja (lovely). Myöhäisillalla erehdyin surffailemaan jossain astanga-sivuilla, joilla luki, että alkuraskauden aikana astanga-jooga lisää keskenmenoriskiä, joten sitä ei suositella. Seuraavan yön sitten murehdin sitä, että olen nyt mennyt tappamaan sen pienen shrimpin, joka siellä ehkä olis. Miehen mielestä oon seonnu.

2 kommenttia:

T kirjoitti...

Mä panikoin tänään sitä kun olen ottanut yskänlääkettä ja auringonhattua flunssaan, ja kumpaakaan ei (jälkikäteen tarkistettuna) suositella raskaanaoleville. Mutta hei: eikös voitais yhteisellä päätöksellä todeta että alkuraskaus/ raskaus on vasta sitten kun A. kuukautiset on oikeesti myöhässä ja B. on tehnyt positiivisen testin. Eli nou hätä siihen asti.

T kirjoitti...

Kommentoinpas vielä tuota alkuosaakin. En juo yleensä maitoa lainkaan mutta aina sillon tällöin tulee hillitön himo maitoon ja juon sitä parin päivän sisään litratolkulla. Tätä tapahtuu pari kertaa vuodessa. Sitten himo menee ohi, ja olen tulkinnut sen niin että elimistö haluaa täydentää kalsiumvarastojaan. Eli ei ole mulla liittynyt mitenkään raskautumiseen, mutta en sano etteikö voisi sulla liittyäkkin ;)

Blog Widget by LinkWithin